你還記得,除了爸爸媽媽,還有誰曾在你身邊照顧你?

👦🏻「媽咪,你得閒幫手買呀b啲尿片上黎吖!」👵🏻
👩🏻「爸爸,今日可唔可以幫手接呀仔放學呀?」👴🏻
👦🏻「老豆,黎緊呢個星期幫手湊我啲囝囡得嗎?」👴🏻
👩🏻 「媽媽,你今晚可以幫手買餸煮飯嗎?我要OT呀」🧓🏻
👩🏻‍🎓而加係香港,在職雙親的家庭,除左工人姐姐,公公婆婆爺爺嫲嫲好多時都係大部分小朋友,平日嘅主要照顧者🐥🐣🐣

咁你地又記唔記得,自己細個嘅時候,除左爸爸媽媽之外,邊個係你嘅「照顧者」?🤔🤔

有邊一樣野,邊一件事,邊一個人,係你嘅身邊或者心入面一直陪你成長到而加?💕

小時候既我其實真好唔鍾意食粥,除咗婆婆煲既之外,基本上我係唔會食。記得細個既時候雖然唔係婆婆湊,但如果病咗返唔到學,曾經有段短時間媽咪係會擺我係婆婆屋企,因為病,所以婆婆一定整粥俾我食。除咗婆婆既粥我係覺得最好食,每次食到都感到好幸福,不過就唔係成日有得食個種感覺係既遠亦近,難以形容既感覺。同樣地其實也不敢太接近婆婆,距離遠遠的,可能始終是外孫的關係,感覺不是那麼近。

這種外孫及內孫的感覺很特別,我是嫲嫲湊大到8歲,雖然有時嫲嫲對我們很兇,但感覺她對我,妹妹及表妹,都是多少有點不同。被人偏愛抑或是愛但不是最愛,無論大人怎麼說,孩子的感受是不會動搖也不能被改變的。會一直留在心中。只是不想對人說而已。今天年代不同,很多孩子都有幸是由祖父母帶大。或許有時長輩認為理所當然的先照顧內孫,再照顧外孫,其實小孩子不會明白,做父母的一定會看進眼廉,造成女兒與父母,成人兄弟姊妹間衝突。本來弄孫為樂,但當有多過一個子女及孫兒時,又該如何分身?

婆婆離世已5年,她離世的最後階段,我並沒有做到我所希望的。當時正在懷孕,有些情況讓我心力交瘁,並沒有走到醫院的勇氣。說的可能是一種藉口。沒有走到醫院,但經常用婆婆的方式煮粥,是暗暗地想著她的一種吧。去到油站入油,總想起她說過喜歡油店的香氣。不知是否胎教,不喜愛吃粥的我,偏偏兩個仔女好喜歡吃粥,仔說只有媽媽煮的粥最好吃。每逢病倒或有不如意事,他會要求我煮粥。吃罷一臉滿足。

仔是婆婆過身後大概兩個月出世,如果信輪迴,我常常想他是婆婆轉世,因為他對食物的喜好,去到油站又話鍾意那種香氣真的很似曾相識。今朝一早又煮粥,兩位大帝指明要碎肉粥。每一次都令我想起婆婆都有感而發。放低仔,女未夠時間返學,她說想找她的婆婆吃早餐…..because I love Por Por so much.

原文出自Mother Duck by
Dr. Bianca Ho
何善韻博士
註冊輔導心理學家
前計劃顧問

2020-09-24T03:19:44+08:002018-10-03|連繫其他照顧者|