你有帶領孩子走進社會上社會課嗎?

👨🏻:「親子日除咗去公園玩,有冇有意義嘅活動可以一家大細參與?」
👩🏻:「小朋友成日揮霍,真係要俾佢體驗睇吓社會貧窮人士嘅生活」
🧒🏻:「daddy, 我哋要帶呀仔參加多啲校外活動呀!」

近日,有位小學生在中心參加活動後,主動向我展示多張她跟父母與十多隻唐狗的合照,並自豪地說:「爸爸媽咪帶左我去左做狗仔義工呀!」她面露笑容地向我逐一介紹照片中的狗狗名字,亦跟我分享幫狗狗洗澡和清理便便的經驗:「姑娘,成個狗場都係大小便好臭呀! 仲有好多狗狗都好污糟,幫佢哋沖涼啲泡泡同埋水都係黑色嫁,不過佢地好乖企定定唔會好似我Coffee 咁曳。」

「你想唔想知點解嗰度咁多狗仔,點解狗狗唔咬人咁乖呀?」學生問。

「你好似知道答案喎,不如你話比姑娘聽呀。」我說。

學生回答:「啲狗仔俾人遺棄所以先會喺嗰度住㗎!媽咪仲話好多人買左狗仔返去玩好快唔要佢地,無主人照顧所以臭崩崩囉。狗狗好乖唔咬人係想我地讚佢,俾零食佢食。」

學生續說:「姑娘,有幾隻狗狗好慘呀,俾啲壞人迫佢生bb賣俾人所以好多病,有一隻仲行唔到。」當我嘗試帶領學生反思這次做義工的經驗和當中的學習時,她說:「我要照顧coffee 等佢唔使臭崩崩。」

當她分享後,便合十雙手,用請求我的語氣說:「姑娘,你可唔可以去帶一隻狗返屋企養呀?我想佢哋有屋企。」而她臨離開中心時,更用警告的語氣跟我和同事說:「姑娘你地記得唔准去寵物店買狗呀。」,然後便匆匆離開了。

雖然只是短短15分鐘的對話,但是從學生的分享和提問中,我能看到這次「寵物義工」的體驗活動就像是學生走進社會學習的一節生活課堂,受益匪淺。父母帶她走進狗場關懷被遺棄的動物,透過義工活動中讓她明白對寵物的責任和承諾重要性,並學習照顧和關愛寵物,藉分享狗狗的經歷建立她的同理心。

香港家庭福利會日前發佈了「香港家庭幸福指數」的研究,當中發現「社會連繫」是影響家庭幸福的其中一大範疇,常與社會連繫的家庭會比較幸福。家長們,除了在學校的日常學習,家長不妨多帶領孩子與社會連繫,例如安排親子日一起參與義工服務、慈善捐款、社會團體聚會或活動、社區淨灘 、環保體驗等,藉此了解社會文化和社會現況,帶領孩子服務和接觸社會,建構幸福的家庭和建立和諧同理的社會。

2020-10-23T11:40:09+08:002020-10-21|連繫社會|